Saturday, October 18, 2008

APAKAH YANG TELAH TERJADI DGNMU WAHAI PEMUDA ? -_-

Pemuda zaman kini . apakah yang dikau faham tentang maksudnya keamanan , kesungguhan dan kepimpinan dan juga keikhlasan . berdirinya dengan teguh aku disini dalam suasana yang aman tanpa sebarang kacauan atau terdengar rintihan tangisan , mahupun suara-suara pemuda dan pemudi yang sedang menteriak mahukan keamanan dan hak-hak mereka dikembalikan .
Sungguh kupelik mengapakah ada diantara aku pada zaman kini yg masih memilih jalan yg bengkang bengkok ? yang mahu melihat anak2 muda yang sedarah tumpahnya darah ni Negara yg tercinta ini terasa hak2 mereka tergugat ? sungguh tidak aku faham dgn golongan sedemikan ! jangan kau cabar kami wahai org muda !
Mungkin kau sudah lupa tentang org2 terdahulu bukan ? dan mungkin jugak , hmm . boleh jugak aku katakan kau dan kau seperti kacang seperti melupakan kulit ! hoi engkau yang disana angan2 mu sungguh tinggi hingga mahu mencapai kelangit .jgn hanya ingin mencapai anganmu dan cita2 mu akan membuat anak bangsa yang akan datang menderita dan menyamakan hak mereka seperti yang lain . anak2 bangsaku mempunyai keistimewaan mereka , dan mengapak kau harus meyamakan mereka dgn memberikan keistimewaan anak2 bangsaku kepada yang lain?!
Sungguh aku pelik dgn dikau . kau seperti tikam anak bangsa mu sendiri demi hanya untuk mencapai angan2 dan cita2 mu . haha ! ingin mendirikan sesuatu yang baru dinegara ni ? tidak mungkin ! mengapa harus kau lakukan sedemikian setelah sekian lama sesuatu yang lama itu telah membawa kita semua ke cahaya matahari . tiba2 engkau datang , entah dari mana , mahu mendirikan sesuatu yg baru ? simpan sahaja lah angan2 mu itu dan jadikan ia sbg mimpi indah didlm tidurmu
:))

4 comments:

sarah mohammad said...

kau begitu berkobar2 menulis, cuba kau tulis benda yg kau nk sampaikn dgn jelas.. aku tau kau nk ckp psl govt. kita.. tulis je wehh..haish. cukup lah pasal manusia2 zaman skrng yg keja nk menang jee.. hamekkk lahhhh..:)

Joe said...

sungguh terbuka kata2 you,dan i memang sokong seratus peratus!!

ini semua terjadi disebabkan sikap pentinkan diri sendiri yg semakin berleluasa dikalangan org muda zaman sekarang,suka berpoya2 tanpa mengambil risiko..

Unknown said...

kau ni aku sepak jugak kang. blog nk sama je dgn debat.

Anonymous said...

khas untuk anwar ibrahim-the one with full of wishful thinking...nice one maiy =)

btw do check my blog http://pre-lawrian.blogspot.com to check the latest activities in our club